Monday 21 October 2013

My Prince 12

P/S: First af all, I wanna say sorry. Eyfa always lambat update chapter baru untuk novel. Form 4 world make me busy all the time. So... that's all I'm gonna say. Enjoy!  ^_^ My Prince Chapter 12...

HANCUR berderai hati para gadis peminat fanatik Shoumiki bagai kaca apabila mengetahui gosip tentang hubungan Shoumiki dengan Ayumi. Lebih hancur lagi hati mereka apabila mendapat tahu bahawa Shoumiki sendiri yang mengaku Ayumi teman wanitanya.
       Bagi Shoumiki, dia menghadapi gosip itu dengan senang hati. Tetapi bagi Ayumi, gosip itu membuatkan dia semakin tidak betah bersekolah di Sekolah Tinggi Sakurai. Setiap hari datang ke sekolah, pasti ada sahaja mata-mata gadis yang penuh dengan perasaan cemburu, benci dan dengki memandangnya bagai hendak menelannya hidup-hidup. Ada juga yang berani melemparkan jelingan maut kepadanya. Tidak cukup dengan itu, dia menerima pula bermacam-macam kata cacian daripada gadis-gadis peminat fanatik Shoumiki.
       “Ala… dia sengaja nak cari populariti kat sekolah ni. Dia kan budak baru. Sebab tu dia jadi girlfriend salah sorang daripada top student kat sekolah ni. Nak tumpang famous la katakan…”
       Yang itu, Ayumi boleh tahan lagi. Tapi yang ni hah, memang tak boleh blah!
      “Perempuan tu gilakan harta Putera Miki je. Tak cukuplah tu, harta famili dia untuk dia!”
      Wei, agak sikit eh! Mak bapak, famili jangan main! Karang aku tomoi kepala kau orang kang… baru kau orang tahu sape aku an? Huh!
      Tuhan sahaja yang tahu betapa sakitnya hati Ayumi sewaktu sibuk dihina oleh gadis-gadis gila yang tidak kenal malu itu. Hanya kerana statusnya sebagai teman wanita Shoumiki, dia sudah dimusuhi oleh beberapa orang gadis. Silap! Perkataan ‘beberapa’ tu dah tak boleh pakai, sebab lebih separuh daripada gadis sekolah itu memusuhinya. Semua yang dilakukan di sekolah hanya dipandang jelek. Semua tidak kena! Entah apa kenalah dengan otak mereka. Negara dah maju, tambahan pula, asal mereka daripada golongan elit. Tapi fikiran kolot mengalahkan manusia yang tinggal dalam gua! Mengalahkan manusia zaman Prasejarah!
       Mujur ada Misuki, yang sudah rasmi menjadi kawan baiknya di Sekolah Tinggi Sakurai kini. Gadis itu selalu menyokongnya dari belakang. Setiap kali ada perempuan yang ingin mengapa-apakannya, Misuki yang back up. Apa yang seronok kan, Misuki ada ilmu Taekwondo. Daebak (terbaik)…!
      “Wei, aku nak pergi tandas sekejap la. Kau main sorang-sorang eah? Tak tahan dah ni…” Misuki bersuara sewaktu pelajar-pelajar kelas 2-B sedang sibuk bermain di padang Sekolah Tinggi Sakurai. Waktu itu, mereka sedang menjalani kelas Pendidikan Jasmani.
       Ayumi yang waktu itu sedang mendribel bola terus mengangkat muka. Dia baru hendak membuka mulut, tetapi Misuki sudah lesap ke tandas. Dia tergelak kecil seraya menggeleng-gelengkan kepalanya.
Hmm… bosan pulak main sorang-sorang.
       Ayumi menuju ke sebuah kerusi panjang di tepi padang dan duduk di situ. Dia memerhatikan pelajar-pelajar lain yang sedang seronok bermain bola. Mereka ramai geng, memanglah seronok. Dia hanya dapat berkawan dengan Misuki. Tiada gadis lain lagi yang ingin berkawan dengannya.
       Sewaktu khusyuk memerhatikan pelajar-pelajar kelas 2-B bermain, mata Ayumi terarah pada Shoumiki yang sedang asyik bermain tenis dengan Shoukuro. Tanpa sedar, bibirnya mengukir senyuman yang sukar ditafsirkan. Tidak bergerak langsung bebola matanya daripada memerhatikan susuk tubuh Shoumiki. Shoumiki beralih ke kanan, bebola matanya bergerak ke kanan. Shoumiki beralih ke kiri, bebola matanya bergerak ke kiri. Dan begitulah seterusnya.
       ‘Hensem jugak Shoumiki ni. Bila tengok dia main tenis dengan penuh perasaan macam tu, seronok pulak.’ Ayumi terperangkap dalam ilusinya sewaktu memerhatikan Shoumiki.
       Sudah banyak cerita yang Ayumi dengar tentang kehebatan Shoumiki di Sekolah Tinggi Sakurai. Siapa lagi yang cerita, kalau bukan Misuki? Shoumiki termasuk dalam senarai top 10 pelajar pintar sekolah. Dalam kelas, Shoumiki tidak pernah terkeluar dari nombor satu hingga tiga. Shoumiki juga pernah meraih anugerah pelajar cemerlang di sekolah! Selain itu, Shoumiki juga banyak melibatkan diri dalam pertandingan bola tenis kerana itulah minatnya sejak kecil, tenis. Setiap kali bertanding, pasti Shoumiki menang. Jarang-jarang sekali untuk melihat dia kalah.
       Satu sikap Shoumiki yang amat popular di sekolah, yang semua pelajar Sekolah Tinggi Sakurai sedia maklum dan yang membuatkan semua gadis pemujanya tidak senang, iaitu sombong! Ya, buktinya, cuba lihat sendiri di sekolah. Betapa ramainya gadis yang dok gila memujanya, tetapi seorang pun tidak dipandang olehnya. Paling menghibakan, cuba beranikan diri luahkan perasaan suka pada jejaka itu. Dia akan menghamburkan ayat-ayat pedas sampai gadis di hadapannya itu rasa macam mahu menangis dan kemudian dia akan angkat kaki dengan selamba. Cuba beranikan diri, beri surat cinta kepada Shoumiki. Huh, Dia akan campak sahaja surat itu ke dalam tong sampah!
       Ayumi tidak faham sebenarnya, mengapa sampai begitu sekali sikap Shoumiki terhadap gadis-gadis pemujanya? Bagi Ayumi, tidak patut Shoumiki buat begitu. Sekalipun tidak mahu terima cinta mereka, janganlah sampai keluarkan kata-kata pedas sampai buat mereka rasa hendak menangis. Sekalipun tidak mahu balas surat cinta mereka, janganlah sampai membuang surat mereka ke dalam tong sampah. Pulangkan semula, apa salahnya?
       Kadang-kadang Ayumi suka menebak sendiri. Mungkin Shoumiki tidak mahu terima cinta gadis-gadis pemujanya kerana masih dibayangi kenangan pahit dia dengan Sawagi. Tetapi setiap kali memikirkan perkara itu, Ayumi jadi keliru. Tidak mungkin hanya disebabkan Sawagi, Shoumiki jadi begitu. Apa salahnya jika menerima cinta gadis-gadis yang menyayanginya?
      ‘Mungkin ke dia nak aku jadi girlfriend dia sebab aku tak pernah suka dia?’ Ayumi menduga. Kemudian dia cepat-cepat menepis perasaan aneh yang bertamu di hati. Pandangan matanya dialihkan ke tempat lain. Takut jika dia lama-lama merenung Shoumiki, dia akan menyerah pada jejaka itu.
       “Ayumi Masakoto… girlfriend Putera Miki!”
       Suara yang bernada sinis itu membuatkan Ayumi mengangkat wajahnya, memandang ke arah si pemilik suara. Ayaka! Sebaik sahaja tahu bahawa Ayaka pemilik suara sinis itu, Ayumi menoleh ke arah lain. Malas mahu cari gaduh!
       Di belakang Ayaka, ada tiga lagi gadis yang setia berdiri di belakangnya. Nazumi, Inomei dan Izuka. Mereka juga pelajar kelas 2-B, dan mereka itu konco-konco setia Ayaka. Apa yang Ayaka cakap, mereka tak pernah bantah. Dah macam orang bodoh pun ada.
       Ayaka mendekati Ayumi yang sedang duduk di kerusi panjang itu. Ayumi masih enggan memandang ke arahnya.
       “Aku tak faham la dengan kau ni. Apa yang buat kau kebal sangat eak, sampai bermacam-macam benda teruk yang kita orang buat kat kau pun, kau boleh bertahan lagi? Dah dekat sebulan kau sekolah kat sini.” Ayaka membuka bicara. Tiada secalit senyuman pun di bibirnya. Ah, memang dia tidak pernah senyum pun sewaktu berhadapan dengan Ayumi!
       Ayumi hanya diam, tiada balasan yang keluar dari mulutnya. Dia masih tidak memandang ke arah Ayaka.
       Ayaka yang belum puas, bersuara lagi. “Kau sayang sangat ke dengan Putera Miki sampai tak sanggup tinggalkan dia?”
       Berkerut wajah Ayumi mendengarnya. ‘Euww… sayang? Aku masih tak ada apa-apa perasaan pun lagi pada mamat tu la!’ hatinya yang bersuara.
       “Atau kau nak kita orang buat lagi teruk dari semua ni? Biar makin teruk, makin kau tak tahan. Lepas tu, kau terus tinggalkan sekolah ni. And lepas tu, baru la kita orang puas!”
       Masih tidak memandang wajah Ayaka yang sedang bercakap dengannya, Ayumi mencebik. Matanya dihalakan ke atas, kemudian berpusing ke bawah, seperti menjeling.
       ‘Fine! Buat je la apa-apa pun yang kau orang nak. Aku tak kisah! Yang aku tahu, aku memang takkan kalah dengan taktik kotor kau orang tu! Kau orang fikir aku takut ke? Oh pelish…!’
       Apabila melihat tiada sebarang reaksi daripada Ayumi, Ayaka jadi berang. Sedari tadi, Ayumi langsung tidak menoleh ke arahnya. Padahal dia sedang bercakap dengan gadis itu.
       “Hei, aku tengah cakap dengan kau la! Kau dengar ke tak? Pekak ke?!” Ayaka bersuara dalam jerit yang tertahan.
       ‘Telinga aku still berfungsi dengan baik la! Tak pekak lagi! Aku malas je nak layan kau, membazir masa dan air liur je!’ hati Ayumi membalas.
       Tidak betah lagi duduk di situ dek kehadiran Ayaka dan konco-konconya, Ayumi segera bangun dari kerusi panjang itu. Ayaka yang terkejut dengan perbuatannya itu terus bangun dan merentap tangan Ayumi dengan kasar.
       “Eh, sakitlah!” Ayumi terjerit kecil seraya menyentap semula tangannya dari pegangan Ayaka. Selepas itu, Ayaka tiba-tiba memegang dagunya kasar.
       “Ada suara pun kau kan? Tak bisu lagi, tak pekak lagi,” Ayaka bersuara sinis.
       Sementara itu, Shoumiki yang sedang sibuk bermain tenis dengan Shoukuro terpandang ke arah Ayumi yang sedang dikerumuni oleh geng Ayaka. Semerta, dahinya berkerut. Dia terhenti daripada bermain.
       ‘Apa yang Ayaka buat kat Ayumi tu?’
      Tanpa membuang waktu, Shoumiki cepat-cepat meluru ke arah Ayumi dan geng Ayaka. Membulat matanya apabila matanya terarah pada dagu Ayumi yang dipegang kasar oleh Ayaka. Namun hanya sekejap. Ayaka terus melepaskan dagu Ayumi sebaik sahaja tersedar ada dia di situ. Gadis itu melemparkan senyuman manis kepadanya.
       “Apa yang kau orang buat kat girlfriend aku ni?” Shoumiki menyoal. Segera dia mendekati Ayumi. Wajah comel Ayumi dibelek-belek, risau jika ada tercalar atau luka. Melampau betul tu!
       Wajah Ayumi pula sudah merona merah tatkala melihat perlakuan Shoumiki yang melebih itu. Dia sedaya upaya mengelakkan pertembungan mata. Takut jatuh cinta!
       “Yumi, awak okey?” Shoumiki menyoal lembut.
       “Saya okey la!” Ayumi menjawab, matanya masih mengelak daripada memandang Shoumiki.
       ‘Ish, tak faham ke? Aku malu la!’ hati Ayumi membentak.
     Shoumiki baru tersedar sesuatu. Terus sahaja dia berhenti membelek wajah Ayumi. Dalam hati, dia tertawa sendiri.
      ‘Eheh! Tu la… comel sangat. Aww…!’
    Ayaka terasa semakin panas hatinya. Dia seolah-olah tidak wujud di depan mata Shoumiki yang dipujanya macam nak mati itu!
       “Guys, let’s go!” arah Ayaka pada konco-konconya sebelum mengangkat kaki dari situ.
       “Eh, Aya! Kau serius tak nak kacau dia orang tadi? Aku macam tak boleh percaya la!” Nazumi terus bersuara sebaik sahaja mereka sudah berada jauh dari Shoumiki dan Ayumi.
       “Ha’ah la, Aya. Patutnya kau kacau dia orang tadi. Kau goda la Putera Miki cukup-cukup!” Inomei pula bersuara.
       “Kau nampak tak tadi? Putera Miki layan Ayumi mengalahkan puteri! Depan kita pulak tu!” Inomei meluahkan rasa geramnya.
       Mencerlung mata Ayaka mendengar kata-kata mereka bertiga.
       “Eh, kau orang jangan jadi bodoh la! Cuba fikir, takkan la aku nak goda Putera Miki macam tu je? Buat malu aku je, nanti Putera Miki fikir aku ni perempuan murahan je!”
       Dalam hati Nazumi, Inomei dan Izuka, ‘eleh! Dia memang dah anggap yang kau ni perempuan murahan kut!’
       “So, what are you going to do with that Ayumi now?” Inomei bertanya.
       Ayaka mengukir senyuman sinis.
       Just wait and see, guys. I know what to do! Kau orang pun akan bantu aku jalankan plan ni!”


[Reed Deming of X-Factor USA] ;)

No comments:

Post a Comment